Blogroll

sâmbătă, 5 mai 2012

5% review

Cum mulţi dintre noi îşi îneacă exuberanţa şi prospeţimea într-un „las’ pe mâine” când vine vorba de o activitate culturală, şi sunt de-a dreptul terifiaţi când trebuie să CITEASCĂ o carte... ei bine, nici eu nu vă voi stresa cu astfel de lucruri. Totuşi, ar fi cazul să subliniez că, de multe ori, ne putem „cultiva” (ce cuvânt bizar, ce să cultivăm? Ceapă? .. tot e sezonul) şi desfăşurând activităţi plăcute, ceva mai uşor digerabile pentru neuronii noştri plini de coşuri şi afumaţi de ţigări – nu insinuez nimic, Doamne fereşte!-. Totuşi, calea spre cunoaştere e una plină de dificultăţi, spunea ... nu-mi amintesc bine cine, însă era ori filosof, ori tractorist. De aceea, în scopul desăvârşirii voastre intelectuale, vă recomand călduros să încălcaţi legea. Nu, nu vă pun să furaţi poşeta vreunei doamne în vârstă pe stradă, pentru că oricum nu vă veţi alege decât cu cel mult o proteză şi ce a mai rămas din pensia de 300 de lei, după ce şi-a plătit apa, lumina, medicamentele şi abonamentul la Focus Sat ca să nu piardă vreun episod din „Secrete din trecut”. Ceea ce vreau eu de la voi este să căutaţi pe Google „torrentz.eu” în locul „nebuniei lui Salam vol 2”, şi din acel mic paradis virtual să descărcaţi câteva filme artistice/seriale. Eu voi avea rolul de călăuză spirituală, şi voi scrie câteva... priviri în ansamblu (aş scrie recenzii, dar mi-e teribil de frică de reacţia domnului Onică).

Up (2009) – Bun, am început în forţă. Am zis că vă recomand filme şi eu am început cu desene animte. Dar îndrăznesc să merg înainte pe drumul aceste, întrucât animaţia în discuţie este cu mult mai bună decât majoritatea filmelor de astăzi. Ştiu că abia aşteptaţi să aflaţi despre ce este vorba (pff, absolut sigură!) aşa că nu vă mai ţin muşchii curiozităţii încordaţi şi creierii pe moaţe. Ştiu că fiecare avem un vis, nu-i aşa? De la ofiţerul ieşit de la post-liceala Drăgăşani (care, între noi fie vorba, şi-ar face superiorii la grătar cu puţin rozmarin) ce vrea să devină animator în Bamboo, până la animatorul din Bamboo care vrea să devină prinţesă. În acest film este vorba despre împlinirea visului de-o viaţă, şi prin acesta, de descoperirea unei noi laturi umane din noi. Adică un moş ajunge în sfârşit explorator şi se trezeşte cu un puşti pe cap. În final, băieţelul îi arată că îşi poate trăi viaţa şi fără soţia sa, moartă de câţiva ani. Oscilez între tristeţe şi fericire, dar ştiu sigur că filmul e delicios, de la minutul 0:00, până la minutul 96:00. Merită văzut.

Easy A (2011) – Un film ceva mai neobişnuit despre viaţa de adolescent, pus faţă în faţă cu stereotipurile societăţii. Nu îl pot neapărat numi „artistic”, dar protagonista emană o energie care te loveşte fix între globii oculari, şi e de o inteligenţă şi un umor care fac minuni inimilor rănite (că tot se întâmplă aşa des). Nu, nu m-am îndrăgostit de ea, însă Emma Stone a făcut o treabă grozavă. Bravo ei. Voi de ce nu aţi deveni actori?

Waitress (2007) – Iată un film cu adevărat bun. Cred că l-am văzut de vreo 5-6 ori, şi încă nu m-am săturat. Se vrea trist pe undeva, însă pe mine m-a făcut să râd. Poate din cauză că sunt eu aşa insensibilă (a se citi „nesimţită”). E despre o chelneriţă care strânge bani de când s-a măritat cu o brută (mă murdăresc pe la gură cu acest apelativ vulgar din cauză că O MERITĂ – vine în fiecare zi acasă beat, o dă cu capul de toţi pereţii şi apoi începe să sforăie de cade tencuiala de pe pereţi). În final, soţul o prinde, şi ca să scape de bestia dezlănţuită ca un câine scăpat din lesă, îi spune că e gravidă. E, cu adevărat, dar nu cu el! Vă las să vă bucuraţi de spectacolul oferit de Goliatul de soţ, când află că i s-au pus coarne. Merita, ce-i drept.

Şi ca desert, propun un serial spumos, care vă va trezi neuronii ca o găleată de apă rece, şi vă va face să vă credeţi un pic mai neevoluaţi intelectual decât un cimpanzeu. Cel puţin, la mine efectul ăsta l-a avut, şi e persistent. De o anumită perioadă de timp evit Mentalistul, deoarece mă face să mă simt proastă! (comparată cu protagonistul, care pare un geniu, dar pentru liniştea mea sufletească, eu încă îmi spun că în viaţa reală îl bate nevasta).